Το σώμα μας αποβάλλει κυρίως τις τοξίνες που συσσωρεύει μέσω του συκωτιού  το οποίο αποτοξινώνει και καθαρίζει τον οργανισμό  φιλτράροντας συνεχώς το αίμα από τα δηλητήρια που εισέρχονται σε αυτό μέσω της πεπτικής οδού, του δέρματος και του αναπνευστικού συστήματος.

Αλλά όταν το συκώτι καταπονηθεί ως αποτέλεσμα του στρες ή της υπερβολικής έκθεσης σε τοξίνες, ολόκληρο το σύστημα μπορεί να «αποτινάξει» την ισορροπία και να θέσει την υγεία σας σε σοβαρό κίνδυνο.

Δεδομένου ότι το συκώτι είναι επίσης υπεύθυνο για την παραγωγή της χολής, μια άλλη μορφή αποτοξίνωσης που είναι μεταβολικά απαραίτητη για την διάσπαση και την αφομοίωση των λιπών και των πρωτεϊνών από το φαγητό σας, είναι εξαιρετικά σημαντικό το συκώτι σας να διατηρηθεί σωστά. Χωρίς τη σωστή λειτουργία του συκωτιού, το σώμα σας δεν θα είναι σε θέση να καθαρίζει τον εαυτό του και ν” απορροφά θρεπτικά συστατικά, το οποίο θα ήταν καταστροφικό για την υγεία.

Παρακάτω υπάρχουν τροφές που μπορεί να θέλετε να ενσωματώσετε στην διατροφή σας προκειμένου να διατηρήσετε το συκώτι υγιές.

Το σκόρδο περιέχει πολλές θειούχες ενώσεις που ενεργοποιούν τα ηπατικά ένζυμα τα οποία ευθύνονται για την αποβολή των τοξινών από τον οργανισμό. Περιέχει allicin και σελήνιο, δύο ισχυρά θρεπτικά συστατικά που αποδεδειγμένα βοηθούν στην προστασία του συκωτιού από την τοξική βλάβη και το βοηθούν στην διαδικασία της αποτοξίνωσης.

Το γκρέιπφρουτ είναι πλούσιο σε φυσική βιταμίνη C και αντιοξειδωτικά, δύο ισχυρά καθαριστικά ήπατος. Επίσης περιέχει μια ένωση φλαβονοειδών, που είναι γνωστή ως ναριγκενίνη και αναγκάζει το συκώτι να κάψει λίπος αντί να το αποθηκεύσει.

Το πράσινο τσάι είναι πλούσιο σε κατεχίνες, ένα είδος φυτικού αντιοξειδωτικού που έχει αποδειχτεί σε μελέτες ότι εξαλείφει την συσσώρευση λίπους στο συκώτι και προωθεί την σωστή λειτουργία του συκωτιού. Επίσης αυτό το ισχυρό φυτικό ρόφημα προστατεύει το συκώτι από τις τοξίνες, διαφορετικά θα συσσωρευόντουσαν και θα προκαλούσαν σοβαρή ζημιά.

Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά όπως πικρή κολοκύθα, ρόκα, χόρτα πικραλίδας, σπανάκι, χόρτα μουστάρδας και το κιχώριο περιέχουν πολλές καθαριστικές ενώσεις που εξουδετερώνουν τα βαρέα μέταλλα που πιθανόν να υπάρχουν σε μεγάλο βαθμό στο συκώτι. Τα φυλλώδη λαχανικά εξαλείφουν τα φυτοφάρμακα και παρασιτοκτόνα από τον οργανισμό και προωθούν την δημιουργία και την ροή του καθαρισμού της χολής.

Το αβοκάντο είναι πλούσιο σε ενώσεις που παράγουν γλουταθειόνη και προωθεί ενεργά την υγεία του συκωτιού προστατεύοντας το από την τοξική υπερφόρτιση, ενισχύοντας την διαδικασία του καθαρισμού. Αρκετές έρευνες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση ενός ή δύο αβοκάντο την εβδομάδα για μόλις 30 ημέρες, μπορεί να αποκαταστήσει το κατεστραμμένο ήπαρ.

Τα καρύδια τα οποία περιέχουν υψηλά επίπεδα l-arginine, γλουταθειόνης και ωμέγα-3 λιπαρά οξέων βοηθάνε στην αποτοξίνωση του συκωτιού από την αμμωνία. Επίσης βοηθούν στην οξυγόνωση του αίματος και το απόσταγμα από το φλοιό τους συχνά χρησιμοποιείται στην συνταγή για τον καθαρισμό του συκωτιού.

Η κουρκουμίνη είναι μία από τις πιο ισχυρά τροφές για την διατήρηση ενός υγιούς ήπατος, έχει αποδειχτεί ότι το προστατεύει ενεργά από την τοξική βλάβη και ακόμη αναζωογονεί τα κατεστραμμένα ηπατικά κύτταρα. Επίσης ενισχύει την φυσική παραγωγή της χολής και προωθεί την συνολική λειτουργία της χοληδόχου κύστης, που αποτελεί ένα άλλο όργανο καθαρισμού του οργανισμού.

Τα παντζάρια και τα καρότα είναι εξαιρετικά πλούσια σε φυτικά φλαβονοειδή και βήτα καροτίνη και μπορούν να βοηθήσουν στην τόνωση και στην βελτίωση της συνολικής λειτουργίας του ήπατος.

Τα μήλα είναι πλούσια σε πηκτίνη και διαθέτουν τα χημικά συστατικά που χρειάζεται το σώμα για τον καθαρισμό και την απελευθέρωση των τοξινών από την πεπτική οδό. Αυτό καθιστά το συκώτι ικανό να χειριστεί το τοξικό φορτίο ευκολότερα, κατά την διάρκεια της διαδικασίας του καθαρισμού.

Βιολογικά έλαια υψηλής πίεσης όπως ελαιόλαδο και λινέλαιο είναι σπουδαία για το ήπαρ όταν χρησιμοποιούνται με μέτρο. Βοηθούν τον οργανισμό παρέχοντας μια βάση λιπιδίων που μπορούν να ρουφήξουν τις βλαβερές τοξίνες του σώματος. Με αυτό τον τρόπο παίρνουν ένα μέρος της τοξικής υπερφόρτωσης μακριά από το συκώτι.

Σιτηρά όπως το καστανό ρύζι είναι πλούσια σε βιταμίνες B-complex που είναι γνωστές για την βελτίωση του συνολικού μεταβολικού λίπους, της λειτουργίας και της αποσυμφόρησης του συκωτιού. Είναι προτιμότερο να τρώτε τροφές με ολόκληρο το σπόρο και να αποφεύγετε το άσπρο αλεύρι.

Τρώγοντας μπρόκολο και κουνουπίδι θα αυξήσετε το ποσό της γλυκοζινόλης στον οργανισμό σας προσθέτοντας την παραγωγή ένζυμων στο ήπαρ. Αυτά τα φυσικά ένζυμα βοηθούν στην απομάκρυνση των καρκινογόνων ουσιών και άλλων τοξίνων από το σώμα σας και με αυτό τον τρόπο μειώνεται σημαντικά ο κίνδυνος του καρκίνου.

Τα λεμόνια και τα limes περιέχουν πολύ υψηλά ποσά βιταμίνης C, η οποία βοηθάει τον οργανισμό στην σύνθεση τοξικού φορτίου σε μια ουσία που μπορεί ν” απορροφηθεί από το νερό. Πίνοντας φρεσκοστιμμένο χυμό λεμονιού ή χυμό lime το πρωί βοηθάτε στην τόνωση του συκωτιού.

Η κατανάλωση του λάχανου βοηθάει στην τόνωση της ενεργοποίησης δύο σημαντικών ηπατικών ένζυμων, τα οποία αποβάλλουν τις τοξίνες. Προσπαθήστε να τρώτε περισσότερο Κιμτσί (kimchi), λαχανοσαλάτα, λαχανόσουπα και ξινολάχανο.

Άλλα τρόφιμα που καθαρίζουν το συκώτι είναι αγκινάρα, σπαράγγια, kale και λαχανάκια Βρυξελλών.

πηγή: www.ekriti.gr

Advertisements