Στις 15 Οκτωβρίου η εκκλησία μας τιμά τη μνήμη ενός ανώνυμου μάρτυρα μοναχού. Ο μοναχός αυτός ζούσε σε μία σκήτη της Αιγύπτου, και για αρκετά χρόνια έκανε υπακοή σε γέροντα.
Από φθόνο όμως του μισόκαλου δαίμονα αθέτησε την υπακοή του κι έφυγε από την καθοδήγηση του γέροντα, χωρίς να υπάρχει εύλογη και βλαπτική για την ψυχή του αιτία. Καταφρόνησε μάλιστα και το επιτίμιο, με το οποίο τον κανόνισε ο γέροντάς του. Έφυγε λοιπόν και κατέβηκε στην Αλεξάνδρεια.
Αλλά εκεί τον έπιασε ο ειδωλολάτρης άρχοντας του έβγαλε το μοναχικό σχήμα και τον πίεζε να θυσιάσει στα είδωλα. Καθώς όμως με κανένα τρόπο δεν τον έπειθε να το κάνει, πρόσταξε πρώτα να τον δείρουν αλύπητα με βούρδουλα, κι έπειτα να τον αποκεφαλίσουν με ξίφος. Έτσι κι έγινε. Άρπαξαν το μοναχό οι ειδωλολάτρες, του έκοψαν το κεφάλι και πέταξαν το σώμα του έξω από την πόλη για να το φάνε τα σκυλιά. Μερικοί όμως ευσεβείς χριστιανοί ήρθαν τη νύχτα και το σήκωσαν. Το άλειψαν με μύρα, το τύλιξαν με σεντόνια και το έβαλαν μέσα σε λάρνακα. Ύστερα το τοποθέτησαν στο άγιο βήμα ενός ναού της πολιτείας για να τιμάται σαν μαρτυρικό λείψανο.
Κάθε φορά όμως που γινόταν θεία λειτουργία και ο διάκονος εκφωνούσε το «Όσοι κατηχούμενοι προέλθετε, οι κατηχούμενοι προέλθετε», έβλεπαν όλοι τη λάρνακα να βγαίνει μόνη της έξω από το ιερό! Χωρίς να την αγγίζει ανθρώπινο χέρι, έφτανε μέχρι το νάρθηκα της εκκλησίας κι έμενε εκεί μέχρι την απόλυση. Έπειτα γυρνούσε πάλι μόνη της πίσω στο ιερό! Όλοι έμεναν εκστατικοί μ΄ αυτό πού γινόταν.
Το πληροφορήθηκε κι ένας από τούς διακριτικούς πατέρες, και παρακάλεσε το Θεό να του δώσει εξήγηση. Δεν άργησε να του φανερωθεί η αιτία του θαύματος. Άγγελος παρουσιάστηκε μπροστά του και του λέει :
-Γιατί θαυμάζεις και απορείς γι΄ αυτό που συμβαίνει ; δεν έλαβαν οι απόστολοι του Χριστού, καθώς γνωρίζεις, εξουσία «του δεσμείν και λύειν» ; Κι από κείνους πάλι οι διάδοχοί τους, κ.ο.κ. ; Αυτόν λοιπόν τον αδελφό, που αξιώθηκε να χύσει το αίμα του για το Χριστό και όμως δεν του επιτρέπεται να βρίσκεται μέσα στο ιερό βήμα όσο τελείται η αναίμακτη θυσία, μάθε πως Άγγελος τον διώχνει μέχρι το νάρθηκα. Γιατί, ενώ ήταν υποτακτικός του τάδε συνασκητή σου, αθέτησε την υπακοή.
Κι όταν ο γέροντάς του εύλογα τον επιτίμησε με κανόνα, εκείνος τον άφησε κι έφυγε δεμένος με το επιτίμιο. Και, σαν μάρτυρας μεν, έλαβε το μαρτυρικό στεφάνι. σαν δεμένος όμως με επιτίμιο από το γέροντά του, δεν μπορεί να βρίσκεται μέσα στο ιερό, όταν τελείται η θεία λειτουργία. Εκτός κι αν του λύσει τον κανόνα ο γέροντας πού τον έδεσε. Σαν τα ‘μαθε αυτά ο άγιος εκείνος ασκητής, πήρε το ραβδί του, πήγε στο γέροντα του μάρτυρα και του διηγήθηκε τα πάντα. Έπειτα τον πήρε και κατέβηκαν μαζί στην Αλεξάνδρεια. Πήγαν στο ναό, όπου βρισκόταν το μαρτυρικό λείψανο. Άνοιξαν τη θήκη, που περιείχε το σώμα του μάρτυρα, και του έδωσαν κι οι δύο τη συγχώρηση. Έπειτα, αφού τον ασπάστηκαν, στάθηκαν και προσευχήθηκαν δοξολογώντας το Θεό.
Από τότε, όταν γινόταν θεία λειτουργία, παρέμενε ο μάρτυρας μοναχός ασάλευτος στη θέση του μέσα στο άγιο βήμα.
ΘΑΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ, εκδ. ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΥ, ΩΡΟΠΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, σ. 111 κ.ε.
Πηγή: tribonio.blogspot.gr
K;VSTAW said:
Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος ρητώς μας προειδοποιεί και μας λέει «Τα θαύματα στην εποχή του Χριστού και των αποστόλων ήταν απαραίτητα, γιατί οι άνθρωποι ήταν σκληροί, ειδωλολάτρες και γι αυτό ήταν ανάγκη και γίνονταν σημεία και τέρατα. Τώρα όμως που έχουμε την Αγία Γραφή τα θαύματα όχι μόνο δεν μας ωφελούν αλλά πολύ μας βλάπτουν, διότι τα θαύματα..
α)μας καθιστούν χρεώστες στο Θεό «μακάριοι οι μη ιδόντες και πιστεύσαντες»,
β) εκβιάζεται η ελευθερία της πίστεώς μας,
γ) η πίστη μας τότε δεν έχει καμία αξία,
δ) ο διάβολος φυτεύει βαθιά στην ψυχή μας την Υψηλοφροσύνη, και
δ) Γινόμαστε εύκολα θύματα στα χέρια του σατανά και των οργάνων του, παρουσιάζοντάς μας οράματα, όνειρα, θαύματα, προφητείες κ.λ.π. ( η δυνατόν να πλανήσουν και τους εκλεκτούς ).
Αλλά η ακράδαντη πίστη προέρχεται μόνο από την μελέτη της Αγίας Γραφής και την τήρηση των λόγων του Χριστού. Αυτό μας το βεβαιώνει ο απόστολός Παύλος, στην προς Ρωμαίους επιστολή (Κ’, 17) « ἡ πίστις ἐξ ἀκοῆς, ἡ δὲ ἀκοὴ διὰ ρήματος Θεοῦ ».
Όπως μας συμβουλεύει και μας προειδοποιεί και Ο ίδιος Ο Ιησούς Χριστός,
« Πλανάστε μη ειδότες τας γραφάς », ακόμα
«Γνώσεσθε τήν ἀλήθειαν, καί ἡ ἀλήθεια ἐλευθερώσει ὑμᾶς » και ακόμα
« μακάριοι οι ακούοντες τον λόγον του Θεού και φυλάσσοντες αυτόν ».
Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος μας προειδοποιεί λέγοντας, « όταν ο πλούσιος του ευαγγελίου ζήτησε από τον Αβραάμ, να αναστηθεί ο φτωχός Λάζαρος και να τον στείλει να ενημερώσει τα 5 αδέλφια του, ότι υπάρχει η αιώνια ζωή, ώστε να διορθωθούν και να μην καταλήξουν στον τόπο αυτό να βασανίζονται, ο Αβραάμ του απάντησε ρητώς ότι, ‘’ έχουν την Αγία Γραφή και εάν δεν την μελετήσουν και την τηρήσουν, τότε δεν είναι δυνατόν ούτε εάν αναστηθεί ο Λάζαρος και τους βεβαιώσει, ούτε και οτιδήποτε άλλα θαύματα και εάν δουν, δεν πρόκειται να πιστέψουν ποτέ ‘’ ».
Λέει ακόμα ο Χρυσόστομος ότι δεν υπάρχει μεγαλύτερη βλασφημία από αυτό, ‘’Αντί να οδηγεί κάποιος τους ανθρώπους στον Ιησού Χριστό, να τους οδηγεί σε ανθρώπους και τέλος στον εαυτό του.
Διαβάστε σας παρακαλώ τον άγιο Ιωάννη το Χρυσόστομο και δεν πρόκειται να βρείτε στις ομιλίες του, να διηγείται κανένα απολύτως θαύμα. Μήπως τελικά ήταν λάθος ο άγιος Ιωάννης και καλά έκαναν και τον καταδίωξαν όλοι αυτοί (οι άνθρωποι της εκκλησίας ).
Είναι η χειρότερη πλάνη να πιστεύουμε ότι,( τα θαύματα είναι η απόδειξη της πίστεώς μας ). Αν προσπαθήσουμε να αποδείξουμε την πίστη μας με τα θαύματα θα φτάσουμε σε αδιέξοδο, διότι πολλά δόγματα, ακόμα και σατανιστές, μπορούν να μας παρουσιάσουν πολλά, ( η δυνατόν να πλανήσουν και τους εκλεκτούς ). Γινόμαστε έτσι εύκολα θύματα στους ψευδοπροφήτες και ψευτοδιδασκάλους.
Προσοχή, Έχουμε καταντήσει την πίστη μας, θαυματολαγνεία, προφητολαγνεία και γεροντολατρία.
Έτσι γινόμαστε κοπριά ώστε να φυτρώνουν και να δυναμώνουν όλες αυτές οι αιρέσεις,
ΔΙ’ ΥΜΑΣ ΒΛΑΣΦΗΜΕΙΤΑΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΕΝ ΤΟΙΣ ΕΘΝΕΣΙ (Ρωμ. 24,25).
Μου αρέσει!Μου αρέσει!