Γράφει ο Ἀνδρέας Σταλίδης

Ἡ κυβέρνηση τῆς ΝΔ δὲν προσπάθησε νὰ νομοθετήσει κάτι καινούργιο, δικό της. Προσπάθησε νὰ ἐπαναφέρει διατάξεις τοῦ Ποινικοῦ Κώδικα ποὺ κατήργησε o ΣΥΡΙΖΑ. 

Πρῶτα εἶπε ὅτι δὲν θὰ ἐπαναφέρει τὴ διάταξη περὶ βλασφημίας. Ὑπῆρξαν ἀντιδράσεις καὶ ἀποφάσισε νὰ τὴν συμπεριλάβει. Μετά, ὑπῆρξαν νέες ἀντιδράσεις περὶ «σκοταδισμοῦ». Ἔτσι, ἀνακοίνωσε σήμερα ὅτι δὲν θὰ τὶς συμπεριλάβει!

Ἐκτὸς αὐτοῦ, ὁ ἁρμόδιος ὑπουργὸς εἶπε καὶ ὅτι ὁ λόγος ποὺ ἤθελαν νὰ τὶς συμπεριλάβουν ἦταν ἡ προστασία τῶν μουσουλμάνων! Γιὰ νὰ μὴν ἔχουμε, λέει, γεγονότα σὰν τὸ «πρόσφατο».

Ἐπὶ τῆς οὐσίας αὐτὸ ποὺ εἶπε ἦταν τὸ…. νομοθέτημα ποὺ πρότεινε ὁ Γιαννούλης στὴ Βουλή!

Τί εἶπε ὁ Γιαννούλης;

Θὰ ἔπρεπε νὰ εἶναι ποινικὰ κολάσιμο.

Ποιό;

Τὸ νὰ τρῶς χοιρινὸ καὶ νὰ πίνεις μπύρα «κοντὰ σὲ δομή».

Ἂς ἀπαριθμήσουμε τὶς ὑποθέσεις ποὺ κάνει ἀθόρυβα ὁ Γιαννούλης:

1) Ὅσοι ζοῦν στὶς δομὲς εἶναι μουσουλμάνοι. Δὲν ὑπάρχουν ἄλλα θρησκεύματα.

2) Οἱ μουσουλμάνοι αὐτοὶ ζοῦν στὶς δομές, ἀκριβῶς ἐπειδὴ εἶναι μουσουλμάνοι. Αὐτὸ εἶναι τὸ κύριο χαρακτηριστικὸ ποὺ τοὺς ἔφερε ἐκεῖ, αὐτὸ εἶναι ποὺ τοὺς διακρίνει δηλαδή.

3) Οἱ μουσουλμάνοι αὐτοὶ προσβάλλονται στὸ θρησκευτικό τους συναίσθημα ὅταν κάποιος «κοντὰ τοὺς» τρώει χοιρινὸ καὶ πίνει μπύρα.

Θὰ ἔλεγα καὶ ὅτι ὑπάρχει μία ἐπιπλέον τέταρτη ὑπόθεση ὅτι αὐτοὶ ποὺ ζοῦν στὶς δομὲς «πεινᾶνε» καὶ ἄρα δὲν προσβάλλεται κατ’ ἀνάγκην κάποιο θρησκευτικό τους συναίσθημα, ἁπλὰ εἶναι ἀῆθες νὰ πᾶς καὶ νὰ τρῶς ἐπιδεικτικὰ δίπλα σὲ κάποιον ποὺ πεινάει. Εἶναι γνωστὸ ὅμως ὅτι στὶς δομὲς δὲν πεινᾶνε οἱ μετανάστες. Ὅσοι κυκλοφοροῦν χωρὶς χαρτιὰ ἐκτὸς δομῶν, δὲν ξέρω, μπορεῖ. Πάντως μέσα στὶς δομὲς προβλήματα μπορεῖ νὰ ἔχουν μεταξύ τους, ἀλλὰ δὲν πεινᾶνε.

Καμία ἀπὸ τὶς τρεῖς ὑποθέσεις δὲν εὐσταθεῖ ἀπόλυτα. Οὔτε προσβάλλεται ὁ μουσουλμάνος ἂν ἐσὺ τρῶς καὶ πίνεις, οὔτε μόνο μουσουλμάνοι εἶναι στὶς δομές.

Καὶ ὅμως, ὁ ὑπουργὸς Δικαιοσύνης μᾶς λέει ὅτι ἤθελε, λέει, νὰ ἐπαναφέρει τὴ διάταξη γιὰ τὴ βλασφημία γιὰ αὐτὸν τὸν λόγο! Νὰ θεωρήσει δηλαδὴ ποινικὰ κολάσιμο καὶ βλάσφημο νὰ τρῶς χοιρινὸ «κοντὰ» σὲ μουσουλμάνους!

Καὶ δὲν τὸ κάνει τελικά, ἐπειδὴ ἔγινε μία παρανόηση ὅτι ἡ βλασφημία θὰ ἀφοροῦσε μόνο σὲ περιπτώσεις ἐξύβρισης τῶν Ἱερῶν καὶ Ὁσίων του Χριστιανισμοῦ, ὅποτε παρεξηγήθηκαν οἱ λεγόμενοι «φιλελεύθεροι» ἐντός της κυβέρνησης.

Ἀπίστευτο ἐ;

Πάω τώρα στὴν οὐσία.

Θὰ χρησιμοποιήσω καὶ πάλι τὸν Emile Durkheim. Ἄθρησκος κοινωνιολόγος. Μελέτησε τὴ θρησκεία τῶν ἰθαγενῶν της Αὐστραλίας καὶ ἔβγαλε τὸ συμπέρασμα ὅτι ἡ κοινὴ αἴσθηση τοῦ ἱεροῦ σὲ μία κοινωνία εἶναι ὁ παράγοντας ποὺ συνέχει τὴν κοινωνία αὐτή, ποὺ τὴν κρατάει συγκροτημένη καὶ ἑνωμένη. Μία ἁπλὴ κούπα εἶναι μία ἁπλὴ κούπα. Ἂν διαλέξεις μία τέτοια ἁπλὴ κούπα καὶ τὴν κάνεις ἱερὸ σύμβολο τῆς θρησκείας σου, τότε αὐτὴ ἡ ἁπλὴ κούπα ἀποκτᾶ μία ἱερότητα ποὺ δὲν «ἐπιτρέπεται» νὰ τὴν προσβάλλει κανείς. Ἐνῶ κατ’ οὐσίαν δὲν διαφέρει ἀπὸ τὶς ἄλλες, συμβολικὰ ἀποτελεῖ τὴν πεμπτουσία τῆς συγκρότησης τῆς κοινωνίας αὐτῆς σὲ κοινωνία. Ἡ προσβολὴ τῆς κούπας ταράζει τὴν συνοχὴ τῆς κοινωνίας. Ἔτσι, διαμορφώνονται οἱ ἄγραφοι νόμοι καὶ ὁ σεβασμὸς στὰ ἱερὰ σύμβολα. Χωρὶς αὐτὰ διαλύονται οἱ κοινωνίες.

ΠΗΓΗ