ΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΝΟΥΘΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΡΟΥΜΑΝΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΑΡΣΕΝΙΟΥ ΜΠΟΚΑ ΠΕΡΙ ΘΕΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
Ό Θεός κατεβαίνει στούς άνθρώπους καί άνεβαίνουν οί άνθρωποι σ’ Αύτόν, διά τής κλίμακος τής Θείας Λειτουργίας.
* * *
Καθώς τό μυστήριο τής μετανοίας είναι έκφρασις ταπεινώσεως καί προύπόθεσις τού έλέους τού Θεού, ομοίως καί ή ιερά θυσία τού Σωτήρος στήν Θεία Λειτουργία, κρύβεται πάλι υπό μορφή ν ταπεινήν καί είναι ένα μυστήριο πνευματικής άναγεννήσεως του κόσμου.
* * *
Τό αίμα του Αμνοϋ τής Θείας Μεταλήψεως συντηρεί τήν ψυχή βαθύτατα καί στηρίζει τόν κόσμο νά στέκεται στά πόδια του. Ή Θεία Λειτουργία σώζει τόν κόσμο καί τόν φυλάγει άπό τήν οργή τοϋ άντιχρίστου, ό όποιος θά έλθη στόν καθορισμένο άπό τόν Θεό χρόνο στήν γή. Ιδού γιατί όλος ό κόσμος θά έπρεπε νά είναι στήν Θεία Λειτουργία, διότι ή παράτασις τής ζωής του είναι δώρο τής Θείας Λειτουργίας. Ή Θεία Λειτουργία έμποδίζει νά έμφανισθή άκόμη ό άντίχριστος στόν κόσμο, ό άνθρωπος τής άνομίας (Β’ Θεσ. 2, 3).
* * *
Συνεπώς, όσο καιρό θά υπάρχουν άνθρωποι πού θά ζητούν τήν μετάνοια καί τήν Θεία Κοινωνία, ό σατανάς δέν θά έχη δύναμι. Τόν έμποδίζει ή δύναμις τοϋ Θεού. Άλλά, άφ’ ότου σκοτισθή υπερβολικά ό νού ς τών άνθρώπων, ώστε νά άρνοϋνται μέ τήν θέλησί τους τήν Θεία Λειτουργία, λόγω τής άπιστίας τους, τίς ήμέρες έ- κεΐνες θά καταπαύση νά τελήται ή θυσία αύτή καί θ’ άρχίση νά έρχεται τό βδέλυγμα τής έρημώσεως, όπως αναφέρει ό Δανιήλ: «Καί άπό καιρόν παραλλάξεως τοϋ ένδελεχισμοϋ καί τοϋ δοθήναι βδέλυγμα έρημώσεως ήμέραι χίλιαι διακόσιαι ένενήκοντα» (Δαν. 12, 11).
* * *
Όταν ή άνομία θά αιχμαλώτιση τό νου καί τήν καρδιά τών άνθρώπων, καί θά άγριέψουν τότε τόσο πολύ, ώστε θά λέγουν ότι δέν τούς χρειάζεται πλέον ό Θεός, ή Εκκλησία καί οί ιερείς (Λουκ. 6, 11), τότε θά έλθη τό τέλος τού κόσμου.
Από το βιβλίο: ΒΙΟΣ, ΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΝΟΥΘΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΡΟΥΜΑΝΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΑΡΣΕΝΙΟΥ ΜΠΟΚΑ
(Μετάφρασις άπό τά ρουμανικά ύπό μοναχοῦ Δαμασκηνοῦ Γρηγοριάτου)
Όποιος παρίσταται στο ναό την ώρα της Θείας λειτουργίας και δεν μετέχει στο μυστήριο της θείας κοινωνίας, είναι αναίσχυντος και θρασύς. Για να μην κάνω λοιπόν μεγαλύτερη την αμαρτία σας, σας παρακαλώ, όχι να μην έρχεστε, αλλά να καταστήσετε τους εαυτούς σας άξιους της παρουσίας σας στο ναό.
(Αγίου Ιωάννου Χρυσοστόμου. ΕΠΕ. 20 σελ.489)
Μου αρέσει!Μου αρέσει!