Συγκλονίζει η Αγία Σοφία της Κλεισούρας: «Ο 3ος παγκόσμιος πόλεμος ...

~ Για το ταξίδι της προσφυγιάς [από τον Πόντο], το 1919, προς την πατρίδα Ελλάδα, αναφέρεται η εξής ιστορία.

Είχε μεγάλη θαλασσοταραχή το καράβι της ομάδας τους κινδύνεψε πολλές φορές να βουλιάξει. Τελικά σώθηκαν.

Ο καπετάνιος, κάνοντάς τον σταυρό του, είπε:

– Κάποιον δίκαιο είχατε μαζί σας και σας έσωσε.

Όλων τα μάτια τότε έπεσαν στην Σοφία [οσία Σοφία (Χοτοκουρίδου) της Κλεισούρας] που απομονωμένη σε κάποια γωνιά του πλοίου, δεν σταμάτησε την προσευχή σε όλο το δύσκολο ταξίδι.

Η διήγηση αυτή υπάρχει και σε μαγνητοταινία, όπου η ίδια αφηγείται το συμβάν.
Λέει:

Τα κύματα γέμισαν αγγέλους και παρουσιάζεται η Παναγία.

– Θα χαθεί ο κόσμος, λέει, γιατί είστε πολλά αμαρτωλοί.

– Παναγία μου, εγώ να χαθώ γιατί εγώ είμαι η αμαρτωλή, να σωθεί ο κόσμος.

Το όνομα του καραβιού ήταν “Άγιος Νικόλαος”.

Όταν έφτασαν επιτέλους στην Ελλάδα, η ίδια η Παναγία τής παρουσιάστηκε λέγοντάς την:

– Να ‘ρθεις στο σπίτι μου.

Τότε η Σοφία την ρώτησε:

– Ποια είσαι και πού είναι το σπίτι σου;

– Είμαι στην Κλεισούρα ήταν η απάντηση.

Απόσπασμα από το βιβλίο «Σοφία Χοτοκουρίδου, Μια λαϊκή ασκήτρια», των εκδόσεων Μυγδονία.

πηγή: pemptousia