Κρίση ενέργειας στην Ευρώπη: Πόσο ακόμα θα πληρώνουμε «χρυσάφι» τα καύσιμα;

Written By Brian Wang, Nextbigfuture.com

Ο αντιπρόεδρος της κινεζικής κυβέρνησης Han Zheng είχε δώσει εντολή σε όλες τις επιχειρήσεις παροχής ενέργειας να διασφαλίσουν ότι θα διαθέτουν επαρκείς προμήθειες πρώτων υλών, συμπεριλαμβανομένου του γαιάνθρακα (κάρβουνου) και του πετρελαίου, για την ασφάλεια της παροχής ενέργειας κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου – οπωσδήποτε.

Η Κίνα έχει κάνει ήδη διακοπές ρεύματος για τους καταναλωτές και τους λιανοπωλητές και διακοπές λειτουργίας για τα εργοστάσια.

Οι τιμές του πετρελαίου θα μπορούσαν να ξεπεράσουν τα 80 δολάρια ανά βαρέλι και οι τιμές του γαιάνθρακα έχουν αυξηθεί από 100 δολάρια ανά τόνο σε 190 δολάρια ανά τόνο.

Τον περασμένο χειμώνα η Κίνα χρειάστηκε 16% περισσότερο γαιάνθρακα για τη χειμερινή θέρμανση από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο.
Η Κίνα παρήγαγε 970,56 εκατομμύρια τόνους γαιάνθρακα μεταξύ Ιανουαρίου και Μαρτίου του 2021, που ήταν αυξημένοι από 829,91 εκατομμύρια τόνους την ίδια περίοδο του 2020.

Υπάρχουν ήδη ελλείψεις σε γαιάνθρακα, πετρέλαιο και φυσικό αέριο και η ζήτηση θα αυξηθεί κατά 50 εκατομμύρια τόνους μηνιαίως μόνο στην Κίνα κατά τους χειμερινούς μήνες.

Ένας γερμανικός σταθμός παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας αναγκάστηκε να κλείσει λόγω έλλειψης γαιάνθρακα.

Αυτό το πρόβλημα είναι εξωφρενικά δύσκολο να επιλυθεί και θα επιδεινώσει την τρέχουσα κρίση.

Η Κίνα δεν παράγει αρκετό δικό της γαιάνθρακα. Κανονικά παράγει το 90-95% αυτού που χρειάζεται.

Η Αυστραλία εξήγαγε 3-13 εκατομμύρια τόνους γαιάνθρακα ανά μήνα στην Κίνα το 2020. Αν η Κίνα χρειάζεται 50 εκατομμύρια τόνους το μήνα, αυτό σημαίνει ραγδαία αύξηση της παραγωγής γαιάνθρακα. Δεν είναι σαφές αν η Κίνα και η Αυστραλία θα είναι σε θέση να καλύψουν τη ζήτηση. Η Κίνα βρίσκεται ήδη σε έλλειμμα ίσως 50 εκατομμυρίων τόνων ανά μήνα.

Εάν υπάρξει ταχεία αύξηση των εισαγωγών γαιάνθρακα στην Κίνα, θα μπορούσε να υπάρξει πλεόνασμα το οποίο θα προκαλούσε ελλείψεις σε άλλες ασιατικές χώρες. Αυτό θα επιδεινώσει ακόμη περισσότερο τα προβλήματα της αλυσίδας εφοδιασμού.

Η προτεραιότητα στη θέρμανση έναντι της ηλεκτρικής ενέργειας σημαίνει περισσότερες διακοπές λειτουργίας των εργοστασίων.

Η προτεραιότητα στις εισαγωγές γαιάνθρακα θέρμανσης έναντι άλλων αλυσίδων εφοδιασμού σημαίνει ότι τα 200 πλοία που περιμένουν να εκφορτωθούν, παραγκωνίζονται στα λιμάνια για εκατοντάδες πλοία με γαιάνθρακα.

Το γεγονός ότι η Κίνα αντιμετωπίζει προβλήματα παραγωγής γαιάνθρακα είναι δύσκολο, διότι η δημιουργία άλλων πηγών ηλεκτρικής ενέργειας και θέρμανσης θα πάρει χρόνια. Ειδικά αν η Κίνα θέλει να ξεπεράσει τα σημερινά επίπεδα για να υποστηρίξει την ανάπτυξη του ΑΕΠ κατά 6% ετησίως.

ΠΗΓΗ